Labels

2015. Un produs Blogger.
Liceul Teoretic "M.Eminescu"

joi, 9 decembrie 2021

Diseminarea bunelor practici a utilizării tehnologiilor informaționale în proiectele educaționale eTwinning

 În luna decembrie , Direcția Generală Educație Florești a inițiat un șir de seminare de dezvoltare profesională ce a servit un bun prilej de a facilita un schimb de experiență profesională pentru formarea și evaluarea competențelor digitale. Cadrele didactice din IPLT ”Mihai Eminescu” au diseminat experiențele de bune pratici de utilizare a intrumentelor digitale în procesul de predare- învățare-evaluare, au împărtășit metodele eficiente de integrare a proiectelor educaționale eTwinning în conținuturile curriculare și au promovat la nivel raional proiectul transdisciplinar ”Engleza-catalizator al educației democratice în școli”, finanțat de CICDE și Ministerul Educației și Cercetării.

Dragan Tatiana și Comerzan Victoria, profesoare de limba engleză, grad didactic I, au abordat tema de cercetare propusă în  Reperele metodologice la limba străină ”Integrarea eficientă a tehnologiilor informaționale și de comunicare în procesul educațional la Limba străină”. Interacțiunea online și integrarea produselor digitale în procesul de predare-învățare-evaluare este un element de noutate integrat în curriculum care a fost condiționat de schimbarea politicilor educaționale care vizează importanța dezvoltării competențelor digitale ale elevilor și cadrelor didactice, fiind o necesitate a sec.XXI
















În cadrul Atelierul de lucru cu învățătorii claselor a 3-a și a 4-a din instituțiile de învățământ a raionului Florești,   Babcinețchii Nina, învățătoare la clasele primare, grad didactic I, a elucidat subiectul  ,,Proiecte educaționale-oportunitate de învățare și dezvoltare profesională în învățământul primar” cu accent pe dimensiunea formării și dezvoltării profesionale a cadrelor didactice prin implimentarea proiectelor.

Subiectul a fost abordat din prisma propriei experiențe profesionale de implimentare a proiectelor eTwinning. Colegilor le-au fost prezentate exemple de bune practici și pași concret de urmat la demararea și implimentarea unui proiect.








În cadrul Seminarului teoretico-practic raional cu profesorii de istoria românilor și universală/geografie/educație pentru societate din instituțiile de învățământ a raionului Florești,  Railan Alina, profesoară de istoria românilor și universală/educație pentru societate, grad didactic I, a abordat subiectul  ,,Valoarea proiectelor educaționale de parteneriat în formarea competențelor cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții ”Astăzi proiectele devin tot mai detaliate, însoțite de algoritm, ies din cadrul unei singure discipline școlare și capătă amploare transdisciplinară, vizând primordial competențe – cheie: competența acțional strategică, competență de comunicare și cea digitală. Subiectul a fost abordat din prisma propriei experiențe profesionale de implimentare a proiectelor eTwinning, de parteneriate transnaționale, Engleza-catalizator al democrației în școli. Colegilor le-au fost prezentate exemple de bune practici și pași concret de urmat la demararea și implimentarea unui proiect.






0 comentarii:

Trimiteți un comentariu