Labels

2015. Un produs Blogger.
Liceul Teoretic "M.Eminescu"

vineri, 5 februarie 2021

Saptamina siguranței online în L.T. Mihai Eminescu

 Internetul este parte din viața elevilor de zi cu zi, fie că socializează cu prietenii, fac temele pentru acasă, ascultă muzică sau urmăresc vloggerul preferat. Totuşi, este foarte important să fii responsabil/ă şi atent/ă. Ceea ce publici online sau ceea ce publică alţii pe Internet despre tine contribuie la reputaţia ta, pentru tot restul vieţii tale. Cu toţii încercăm să ne construim o imagine pozitivă.




Elevii clasei a VI -a  "B" au elaborat postere în care și-au exprimat viziunea privind responsabilizarea pentru propria siguranță online






Ziua Siguranţei pe Internet este marcată anual, începând din 2004, în luna februarie, în mai multe ţări ale lumii, şi are ca scop promovarea utilizării într-un mod mai sigur şi responsabil în ce priveşte tehnologia online şi telefoanele mobile, mai ales de către copii şi adolescenţi.





marți, 22 decembrie 2020

Global Crisis in Your Classroom

 

Schimbările climatice reprezintă una dintre cele mai mari amenințări asupra mediului. Încălzirea sistemului climatic va da peste cap în curând întreaga planetă. 


Astfel implicarea elevilor clasei a IX-a ”B”,  în proiectul educațional eTwinning  ”Global Crisis in Your Classroom” a sensibilizat  conștientizarea acestora cu privire la necesitatea protejării locului în care trăim.                                                                                                                                                    În colaborare cu elevi din  6  țări ( Republica  Moldova, România , Turcia, Croația , Iordania, Letonia) au studiat principalele schimbări climatice, cauzele, consecințele acestora pe care le produce asupra planetei Pământ




Pe parcursul colaborării în grup, ei au dovadă de un potențial artistic și creativ de a crea prezentări digitale proeminente ce au pus în valoare spiritul în echipă și abilitățile de comunicare în limba engleză

Conferința video din 21.12.2020 ce a întrunit 85 de cadre didactice și elevi parteneri a încununat munca și colaborarea elevilor și a profesorilor. Fiecare coordonator de grup a prezentat problemele climatice studiate, au participat la un joc interactiv ce vizau schimbările climatice și s-au felicitat cu frumoasele sărbători de iarnă ce vin.




sâmbătă, 14 noiembrie 2020

Școala de Toamnă eTwinning

Școala de Toamnă eTwinning a întrunit ....

Tatiana DRAGAN, profesor de limba engleză IPLT ”Mihai Eminescu”, or. Florești a moderat atelierul „Proiectele eTwinning- o metodă eficientă de dezvoltare a competențelor comunicative în limba străină”.

........




Ținem să menționăm că Biroul Național de Asistență eTwinning Plus – Universitatea Tehnică a Moldovei a nominalizat IPLT ”M. Eminescu”, Florești printre învingătorii concursurilor naționale organizate în cadrul Campaniei Săptămânile eTwinning 2020.

Au realizat activități în cadrul campaniei pe care le-au promovat prin intermediul Facebook-ului cu hashtag-ul #eTw4Climate  #eTw4ClimateMoldova 

Comerzan Victoria, IP Liceul Teoretic ”M. Eminescu”, Florești

Babcinețchi Nina, IP Liceul Teoretic  ”M. Eminescu”, Florești

Procopii Maria, IP Liceul Teoretic  ”M. Eminescu”, Florești

Railean Alina, IP Liceul Teoretic  ”M. Eminescu”, Florești

Toamna de aur

joi, 30 iulie 2020

Promovarea valorilor democratice în rândul tinerilor. Proiectul eTwinning ”HANDS”










Proiectul oferă o oportunitate pentru studenți de a face conexiuni cu studenții altor școli partenere europene, împărtășind și sporind valorile democratice, în același timp. Elevii  clasei a IV-a ”B” ce au participat în acest proiect  au schimbat creații și mesaje în postări.

 De asemenea au creat felicitări și semne de carte cu mesaje despre democrație, siguranță etc și folosește tehnologiile TIC și forumurile pentru a se exprima. Activitățile din acest proiect au vizat, de asemenea, susținerea elevilor în înțelegerea și promovarea valorilor democratice în cadrul comunităților lor școlare, asigurându-le că elevii își înțeleg drepturile și responsabilitățile și au strategii pentru construirea unui mediu școlar incluziv și echitabil pentru toți.



luni, 2 septembrie 2019

Succes în noul an școlar!!!

O zi deosebită pentru toți elevii, părinții și cadrele didactice din Liceul Teoretic ”Mihai Eminescu”


Sună clopoțelul, sună
           Toți copiii îi adună
                   Și toți cu dragoste să vină
                             În casa cu suflet de lumină





miercuri, 21 august 2019

Instruirea regională privind implementarea Curriculumului 2019

În perioada 21-22 august 2019, Direcția Generală Educație Florești a organizat sesiunile de instruire  în vederea implementării curriculumului în învățământul gimnazial și liceal.

Angela Balan, specialist principal metodist Direcția Generală Educație Florești a organizat instruirea a 55 cadre didactice din raionul Florești privind implementarea curriculumului 2019, menționând că doar un profesor bine instruit ce respectă și utilizează actualele  documente curriculare, urmează să aducă un aport valoric în processul educațional.


Profesorii de limbi străine au beneficiat de sesiuni de instruire privind elucidarea noțiunilor și elementelor cheie noi din curiculumul 2019 alături de formatoarele  Victoria Podubnîi, Victoria Comerzan și Mariana Loghinescu.

 În cadrul sesiunii de formare,Victoria Podubnîi, profesoară de limba engleză, grad didactic I, Gimnaziul ”Roșietici” a explicat competența lingvistică în termeni mai largi invitând participanții la o serie de activitîți practice.





Curriculumul la disciplina LS este bazat pe abordarea constructivistă, învățarea activă și
interactivă, transdisciplinaritate, valorificarea experiențelor elevilor și crearea mediilor de învățare corespunzătoare.









Competența lingvistică: aplicarea normelor lingvistice în formularea de mesaje simple şi corecte, valorificând limba ca sistem.









Victoria Comerzan, profesoară de limba engleză, grad didactic II, Liceul Teoretic ”Mihai Eminescu” a trasat aspectele principale privind competența sociolingvistică ce demonstrează funcționalitatea limbii în cadrul unui contact social.


Mariana Loghinescu, profesoară de limba engleză, grad superior, Liceul Teoretic ”Ion Creangă”a vorbit despre competența pragmatică și pluri/ inter culturală, competențe ce demonstrează coerență și precizie în comunicare, manifestând deschiderea și motivația elevului pentru dialog intercultural.




Consider că schimbarea începe de la noi, cadrele didactice care trebuie să îmbunătățim procesul de predare – învățare – evaluare astfel încât elevii să poată crea și inova; să-și dezvolte gândirea critică astfel încât să dețină competențe relevante de a reuși și ase dezvolta pe tot parcursul vieții.


                                                                                         Tatiana Dragan, profesoară limba engleză,
                                                                                          grad didactic I, L.T.”Mihai Eminescu”