Bonne journée internationale de la Francophonie! À cette occasion, les élèves de notre lycée sont fière de présenter un recital des poesies et des chansons en exprimant leur admiration pour la langue française.
vineri, 18 martie 2022
miercuri, 16 martie 2022
Campania eTwinning de primăvară
În perioada 01-31 martie curent se desfășoară Campania de primăvară eTwinning 2022.
În acest an, campania are drept scop sensibilizarea publicului cu privire la tema anului 2022 eTwinning ”Viitorul nostru frumos, durabil, pentru toți – Școlile și noul Bauhaus european”, precum și consolidarea comunității eTwinning. Așadar, membrii comunității eTwinning sunt invitați să participe și să desfășoare activități orientate spre dezvoltarea durabilă, incluziunea, creativitatea, rolul de proiectanți ai învățării pe care-l au profesorii, noile medii de învățare și învățarea mixtă.
Ce face un mediu de învățare mai frumos, durabil și incluziv? Elevii clasei a XI-a și-au proiectat mrdiul erfect de învățare duravil, care le va stimula abilitățile cognitive de învățare și competențele sec XXI.
Elevii clase a X-a și a XII-a participă în Campania de Primăvară eTwinning 2022, ghidați de profesoara Railean Alina, elevii optează pentru ,,O școală a viitorului, Școala de vis” -În viziunea elevilor școala viitorului ar fi mai atractivă, captivantă, prietenoasă, unde elevii interacționează, colaborează cu profesorii, cu colegii, cu mediul în afara orelor și la ore altfel: De exemplu o lecție de istorie în muzeu, o lecție de geografie în natură, biologie cu un medic, limba română în bibliotecă etc. Elevii clasei a XII-a au realizat voxpopuli, prin care au arătat diferite viziuni ale trei generații, despre cum poate și o școală a viitorului. Unde cadrul didactic în școala viitorului va avea un rol important în formarea personalității elevului. Școala viitorului-o limbă globală în educație și un nou rol pentru profesori.
Citește mai mult: https://drepturile-copilului.webnode.ro/news/scoala-mea-scoala-viitorului/
Citește mai mult: https://drepturile-copilului.webnode.ro/news/scoala-mea-scoala-viitorului/
sâmbătă, 12 februarie 2022
Fii sigur online
Săptămâna Siguranței Online în Liceul Teoretic "Mihai Eminescu" or. Florești este sărbătorită în fiecare an. De această dată am start campaniei cu o sesiune instructiv-educativă cu elevii și părinții clasei a 5-a ”Fii sigur online” ce au dat dovadă de colaborare, cunoștințe și entuziasm de a participa în concursul ”Împreună pentru un internet mai bun” inițiat de Centrul Internațional „La Strada Moldova”.
Elevii clasei a V-a ghidați de profesoara de limba engleză, Tatiana Dragan au participat într-un quiz interactiv în proiectul eTwinning ”YES-YourEnglishSources”de ce Internetul poate fi periculos, cum trebuie să se protejeze în mediul online, ce este informația privată și de ce nu trebuie să împărtășească această informație cu oamenii pe care nu-i cunosc, care sunt beneficiile și riscurile utilizării Internetului.
duminică, 16 ianuarie 2022
Engleza -catalizator al democrației în școli.
Educație
pentru cetățenie democratică
Învățăm
despre democrație, învățăm pentru a pune în practică democrația, învățăm prin
participarea democrației.
Pentru
a încuraja elevii să învețe despre democrație, le-am propus participarea
în proiectul organizat de CICDE, finanțat de Ambasada SUA
la Chișinău ,,Engleza
–catalizator al democrației în școli,, elevilor clasei a X-a din L.T.,,Mihai
Eminescu,, din orașul Florești, fiind ghidați
în parteneriat de profesoarele de educație pentru societate/istoria românilor
și universală Railean Alina și
profesoara de limba engleză Dragan Tatiana. Activitățile planificate de
echipa de implementare au derulat în perioada
octombrie-ianuarie. Acest proiect a contribuit
la formarea unui set de competențe pentru o cultură a democrației, constituit
din valori, atitudini, abilități, cunoștințe și înțelegere critică prin
modelarea într-un mod democratic a atitudinilor și comportamentelor,
organizarea democratică a proceselor în sala de clasă, învățarea prin cooperare
și în baza proiectului. Aplicarea intercorelată a acestor abordări a învățat
elevii să devină tineri cetăţeni care cunosc
drepturile și libertățile omului și înţeleg condiţiile, factorii de care depind
acestea, au experienţa clasei/ şcolii ca o micro-societate care respectă
libertăţile şi egalitatea elevilor săi şi sunt pregătiţi pentru exercitarea
drepturilor lor şi pentru respectarea drepturilor celorlalţi, sunt capabili şi
încrezători să îşi exercite drepturile, cu un simţ de responsabilitate matur
faţă de ceilalţi şi faţă de comunitatea lor.
Aceste
competențe pentru o cultură democratică au fost dezvoltate datorită celor 8
activități realizate în
cadrul Laboratorului Democrației: organizarea
Zilei toleranței în școală, crearea a
4 partide ale elevilor realizând dezbateri-probleme-soluți pe
domeniile Economie, Sănătate, Sport, Cultură.
Elevii au selectat problemele fiecare
pentru domeniul său, au găsit soluții pentru problemele depistate, apoi au
abordat problemele stringente din liceu și au înaintat soluții. Cafeneaua publică "Ziua Recunoștinței:
între empatie și gratitudine" a fost o activitate în care elevii au
dat dovadă de mare responsabilitate de a-și exercita
dreptul de vot prin simularea
zilei alegerilor, au improvizat biroul electoral astfel încadrând toți elevii
din liceu care au conștientizat necesitatea
democrației și respectarea principiilor organizatorice ale democrației, au
demonstrat necesitatea alegerilor. Simularea ședinței CE,
English time, Persuade the school manager ”Mobile phones should be banned at
school, discurs Vreau să fiu președinte au fost
activitățile ce au abordat subiecte actuale ale tinerelor în care elevii au
dezvoltat abilitățile de comunicare în public într-o limbă străină. Aceste dezbateri le-a oferit șansa de
implicare în procesul decizional.
Pe durata proiectului am beneficiat de sprijinul CICDE
care a venit cu diferite suporturi de conținut pentru eficacitatea proiectului.
Acest proiect a demonstrat cât de importantă este implicarea cetățenilor în guvernarea statului. La
finalul proiectului elevii au realizat un plan pentru sustenabilitatea
Laboratorului Democrației în liceu. Pe final elevii au fost invitați să facă
concluzii/opinii privitor la experiența
acumulată. Acest proiect a oferit
multe oportunități nu numai elevilor, dar și cadrelor didactice care au fost provocați de a studia limba
engleză într-un termen scurt prin practici
inovative ce s-au dovedit a fi eficiente. Am observat
pe parcursul proiectului evoluția membrilor laboratorului de a acumula cunoștințe, experiențe și
exemple de bune practici în domeniul democrației.
Profesori: Railean Alina, Dragan T.
marți, 21 decembrie 2021
Totalizarea activităților eTwinning 2021
Acest an a încununat traseul de dezvoltare profesională certificatul de Ambasador mentor eTwinning.
Conferința Națională eTwinning
În cadrul Conferinței, Tatiana Dragan,
Ambasador eTwinning, profesoară de limba engleză, a expus traseul ascendent al
implicării și colaborării echipei cadrelor didactice din comunitatea eTwinning
a LT ,,Mihai Eminescu” Florești.
În comunicarea sa, Babcinețchii Nina a împărtășit din experiența de eTwinner activ: modalități de colaborare cu colegii din liceu, din regiune, la nivel național și internațional, contribuția proprie la promovarea programului eTwinning. Activitățile și inițiativele expuse au fost recunoscute și apreciate în cadrul Concursului ,,Fii Ambasador eTwinning - 2021”.
vineri, 10 decembrie 2021
Alegeri locale - Consiliul Elevilor în Liceul Teoretic ,,Mihai Eminescu,, Florești
De ziua internațională a Drepturilor Omului , 10 decembrie, elevii membrii a Laboratorului Democratic din L.T.,,Mihai Eminescu,, Florești în parteneriat cu profesoarele Dragan T. și Railean A., au realizat a 5-a activitate, Alegerile membrilor CE, în așa mod pregătim cetățeni activi. Elevii au consultat Ghidul practic pentru desfășurarea alegerilor în Consiliul Elevilor, a urmat etapa de pregătire apoi de desfășurare a alegerilor în cabinetul de istorie. Prin această activitate am urmărit promovarea unei culturi electorale democratice, dezvoltarea abilităților civice necesare participării, competențe și responsabilitate la alegeri care ar trebui să fie unul dintre vectorii-cheie ai educației civice de-a lungul vieții și principala misiune de formare a abilităților și cunoștințelor electorale trebuie să fie efectuată de școală.
joi, 9 decembrie 2021
Diseminarea bunelor practici a utilizării tehnologiilor informaționale în proiectele educaționale eTwinning
În luna decembrie , Direcția Generală Educație Florești a inițiat un șir de seminare de dezvoltare profesională ce a servit un bun prilej de a facilita un schimb de experiență profesională pentru formarea și evaluarea competențelor digitale. Cadrele didactice din IPLT ”Mihai Eminescu” au diseminat experiențele de bune pratici de utilizare a intrumentelor digitale în procesul de predare- învățare-evaluare, au împărtășit metodele eficiente de integrare a proiectelor educaționale eTwinning în conținuturile curriculare și au promovat la nivel raional proiectul transdisciplinar ”Engleza-catalizator al educației democratice în școli”, finanțat de CICDE și Ministerul Educației și Cercetării.
Dragan Tatiana și Comerzan Victoria, profesoare de limba engleză, grad didactic I, au abordat tema de cercetare propusă în Reperele metodologice la limba străină ”Integrarea eficientă a tehnologiilor informaționale și de comunicare în procesul educațional la Limba străină”. Interacțiunea online și integrarea produselor digitale în procesul de predare-învățare-evaluare este un element de noutate integrat în curriculum care a fost condiționat de schimbarea politicilor educaționale care vizează importanța dezvoltării competențelor digitale ale elevilor și cadrelor didactice, fiind o necesitate a sec.XXI
În cadrul Atelierul de lucru cu învățătorii claselor a 3-a și a 4-a din instituțiile de învățământ a raionului Florești, Babcinețchii Nina, învățătoare la clasele primare, grad didactic I, a elucidat subiectul ,,Proiecte educaționale-oportunitate de învățare și dezvoltare profesională în învățământul primar” cu accent pe dimensiunea formării și dezvoltării profesionale a cadrelor didactice prin implimentarea proiectelor.
Subiectul a fost abordat din prisma propriei experiențe profesionale de implimentare a
proiectelor eTwinning. Colegilor le-au fost prezentate exemple de bune practici
și pași concret de urmat la demararea și implimentarea unui proiect.
În cadrul Seminarului teoretico-practic raional cu profesorii de istoria românilor și universală/geografie/educație pentru societate din instituțiile de învățământ a raionului Florești, Railan Alina, profesoară de istoria românilor și universală/educație pentru societate, grad didactic I, a abordat subiectul ,,Valoarea proiectelor educaționale de parteneriat în formarea competențelor cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții ”Astăzi proiectele devin tot mai detaliate, însoțite de algoritm, ies din cadrul unei singure discipline școlare și capătă amploare transdisciplinară, vizând primordial competențe – cheie: competența acțional strategică, competență de comunicare și cea digitală. Subiectul a fost abordat din prisma propriei experiențe profesionale de implimentare a proiectelor eTwinning, de parteneriate transnaționale, Engleza-catalizator al democrației în școli. Colegilor le-au fost prezentate exemple de bune practici și pași concret de urmat la demararea și implimentarea unui proiect.