Labels

2015. Un produs Blogger.
Liceul Teoretic "M.Eminescu"

sâmbătă, 12 februarie 2022

Fii sigur online

Săptămâna Siguranței Online în Liceul Teoretic "Mihai Eminescu" or. Florești este sărbătorită în fiecare an. De această dată am start campaniei cu o sesiune instructiv-educativă cu elevii și părinții clasei a 5-a ”Fii sigur online” ce au dat dovadă de colaborare, cunoștințe și entuziasm de a participa în concursul ”Împreună pentru un internet mai bun” inițiat de Centrul Internațional „La Strada Moldova”.


Elevii clasei a V-a ghidați de profesoara de limba engleză, Tatiana Dragan au participat într-un quiz interactiv în proiectul eTwinning ”YES-YourEnglishSources”


 
   Elevii clasei a III-a ,,A”  ghidați de învățătoarea Babcinețchii Nina, în cadrul activității cu genericul ,,Siguranța în lumea digitală” au dat dovadă de interes și implicare. Aceștia au argumentat convingător 
de ce Internetul poate fi periculos, cum trebuie să se protejeze în mediul online, ce este informația privată și de ce nu trebuie să împărtășească această informație cu oamenii pe care nu-i cunosc, care sunt  beneficiile și riscurile utilizării Internetului.

                                             





duminică, 16 ianuarie 2022

Engleza -catalizator al democrației în școli.

 

Educație pentru cetățenie democratică

            Învățăm despre democrație, învățăm pentru a pune în practică democrația, învățăm prin participarea democrației.                                                                

       Pentru a încuraja elevii să învețe despre democrație, le-am propus participarea în proiectul organizat de CICDE, finanțat de Ambasada SUA la Chișinău ,,Engleza –catalizator al democrației în școli,, elevilor clasei a X-a din L.T.,,Mihai Eminescu,, din orașul Florești, fiind ghidați în parteneriat de profesoarele de educație pentru societate/istoria românilor și universală  Railean Alina și profesoara de limba engleză Dragan Tatiana. Activitățile planificate de echipa de implementare au derulat în perioada octombrie-ianuarie.  Acest proiect a contribuit la formarea unui set de competențe pentru o cultură a democrației, constituit din valori, atitudini, abilități, cunoștințe și înțelegere critică prin modelarea într-un mod democratic a atitudinilor și comportamentelor, organizarea democratică a proceselor în sala de clasă, învățarea prin cooperare și în baza proiectului. Aplicarea intercorelată a acestor abordări a învățat elevii să devină tineri cetăţeni care cunosc drepturile și libertățile omului și înţeleg condiţiile, factorii de care depind acestea, au experienţa clasei/ şcolii ca o micro-societate care respectă libertăţile şi egalitatea elevilor săi şi sunt pregătiţi pentru exercitarea drepturilor lor şi pentru respectarea drepturilor celorlalţi, sunt capabili şi încrezători să îşi exercite drepturile, cu un simţ de responsabilitate matur faţă de ceilalţi şi faţă de comunitatea lor.                                                                                                                            

Aceste competențe pentru o cultură democratică au fost dezvoltate datorită celor 8 activități realizate în cadrul Laboratorului Democrației: organizarea Zilei toleranței în școală, crearea a 4 partide ale elevilor realizând dezbateri-probleme-soluți pe domeniile  Economie, Sănătate, Sport, Cultură. Elevii  au selectat problemele fiecare pentru domeniul său, au găsit soluții pentru problemele depistate, apoi au abordat problemele stringente din liceu și au înaintat soluții. Cafeneaua publică "Ziua Recunoștinței: între empatie și gratitudine" a fost o activitate în care elevii au dat dovadă de mare responsabilitate de a-și exercita dreptul de vot prin simularea zilei alegerilor, au improvizat biroul electoral astfel încadrând toți elevii din liceu care au conștientizat necesitatea democrației și respectarea principiilor organizatorice ale democrației, au demonstrat necesitatea alegerilor. Simularea ședinței CE, English time, Persuade the school manager ”Mobile phones should be banned at school, discurs Vreau să fiu președinte au fost activitățile ce au abordat subiecte actuale ale tinerelor în care elevii au dezvoltat abilitățile de comunicare în public într-o limbă străină.  Aceste dezbateri le-a oferit șansa de implicare în procesul decizional.

            Pe durata proiectului am beneficiat de sprijinul CICDE care a venit cu diferite suporturi de conținut pentru eficacitatea proiectului. Acest proiect a demonstrat cât de importantă este implicarea  cetățenilor în guvernarea statului. La finalul proiectului elevii au realizat un plan pentru sustenabilitatea Laboratorului Democrației în liceu. Pe final  elevii au fost invitați să facă concluzii/opinii  privitor la experiența acumulată. Acest proiect a oferit multe oportunități nu numai elevilor, dar și cadrelor didactice care au fost provocați  de a studia limba engleză într-un termen scurt prin practici inovative ce s-au dovedit a fi eficiente. Am observat pe parcursul proiectului evoluția membrilor laboratorului de a acumula cunoștințe, experiențe și exemple de bune practici  în domeniul democrației.

 

Profesori: Railean Alina, Dragan T.












marți, 21 decembrie 2021

Totalizarea activităților eTwinning 2021

Colaborarea fructuoasă pe tărâmul eTwinning în proiectele educaționale a fost  recunoscută atât la nivel național cît și european.



Acest an a încununat traseul de dezvoltare profesională certificatul de Ambasador mentor eTwinning.


 Conferința Națională eTwinning
   Conferința Națională eTwinning Moldova, ediția 2021 cu genericul ,,Educația media și dezinformarea” a avut loc la data de 18.12.2021, în cadrul căreea liceului nostru i-a fost acordat Premiul Național ,,Suntem Școală eTwinning”, iar învățătoarei Nina Babcinețchii – titlul de Ambasador eTwinning, al doilea ambasador eTwinning în LT ,,Mihai Eminescu” Florești.

     În cadrul Conferinței, Tatiana Dragan, Ambasador eTwinning, profesoară de limba engleză, a expus traseul ascendent al implicării și colaborării echipei cadrelor didactice din comunitatea eTwinning a LT ,,Mihai Eminescu” Florești.




Suntem onorați că am fost recunoscuți la nivel European drept școală model pentru comunitatea eTwinning, școală care tinde spre perfecționare continuă, o școală pentru inovare și schimbare în educație. 

   În comunicarea sa,  Babcinețchii Nina a împărtășit din experiența de eTwinner activ: modalități de colaborare cu colegii din liceu, din regiune, la nivel național și internațional, contribuția proprie la promovarea programului eTwinning. Activitățile și inițiativele expuse au fost recunoscute și apreciate în cadrul Concursului ,,Fii Ambasador eTwinning - 2021”.



   


vineri, 10 decembrie 2021

Alegeri locale - Consiliul Elevilor în Liceul Teoretic ,,Mihai Eminescu,, Florești

 


De ziua internațională a Drepturilor Omului , 10 decembrie, elevii membrii a Laboratorului Democratic din L.T.,,Mihai Eminescu,, Florești în parteneriat cu profesoarele Dragan T. și Railean A., au realizat a 5-a activitate, Alegerile membrilor CE, în așa mod pregătim cetățeni activi. Elevii au consultat Ghidul practic pentru desfășurarea alegerilor în Consiliul Elevilor, a urmat etapa de pregătire apoi de desfășurare a alegerilor în cabinetul de istorie. Prin această activitate am urmărit promovarea unei culturi electorale democratice, dezvoltarea abilităților civice necesare participării, competențe și responsabilitate la alegeri care ar trebui să fie unul dintre vectorii-cheie ai educației civice de-a lungul vieții și principala misiune de formare a abilităților și cunoștințelor electorale trebuie să fie efectuată de școală.

Profesoara Railean A. a avut rolul de moderator, după care a comentat acțiunile membrilor biroului electoral, a evidențiat importanța exercitării dreptului la vor în democrația contemporană.
Elevii au rămas mulțumiți de activitatea realizată de ei, au intrat bine în rolul lor de: președinte, secretar, operatori , membri, observatori și alegători.
Elevii: Ilușca M. ,,Am rămas încântată în urma acestor alegeri a CE, în urma acestei activități am aflat multe lucruri utile pe care le vom folosi în viitorul apropiat, cum ar fi ,cum să votăm corect și care sunt regulile într-o secție de votare.,,
Bolbocean I.,,Am avut plăcerea să i-au parte la activitatea de astăzi pentru ca am aflat multe lucruri avantajoase ce o să-mi prindă bine atunci când va veni timpul sa votez,,
Rotaru M.,,Mi-a plăcut activitatea de astăzi deoarece am înțeles foarte multe lucruri noi cum e să lucrezi într-un birou electoral și câtă răspundere este,,.
















joi, 9 decembrie 2021

Diseminarea bunelor practici a utilizării tehnologiilor informaționale în proiectele educaționale eTwinning

 În luna decembrie , Direcția Generală Educație Florești a inițiat un șir de seminare de dezvoltare profesională ce a servit un bun prilej de a facilita un schimb de experiență profesională pentru formarea și evaluarea competențelor digitale. Cadrele didactice din IPLT ”Mihai Eminescu” au diseminat experiențele de bune pratici de utilizare a intrumentelor digitale în procesul de predare- învățare-evaluare, au împărtășit metodele eficiente de integrare a proiectelor educaționale eTwinning în conținuturile curriculare și au promovat la nivel raional proiectul transdisciplinar ”Engleza-catalizator al educației democratice în școli”, finanțat de CICDE și Ministerul Educației și Cercetării.

Dragan Tatiana și Comerzan Victoria, profesoare de limba engleză, grad didactic I, au abordat tema de cercetare propusă în  Reperele metodologice la limba străină ”Integrarea eficientă a tehnologiilor informaționale și de comunicare în procesul educațional la Limba străină”. Interacțiunea online și integrarea produselor digitale în procesul de predare-învățare-evaluare este un element de noutate integrat în curriculum care a fost condiționat de schimbarea politicilor educaționale care vizează importanța dezvoltării competențelor digitale ale elevilor și cadrelor didactice, fiind o necesitate a sec.XXI
















În cadrul Atelierul de lucru cu învățătorii claselor a 3-a și a 4-a din instituțiile de învățământ a raionului Florești,   Babcinețchii Nina, învățătoare la clasele primare, grad didactic I, a elucidat subiectul  ,,Proiecte educaționale-oportunitate de învățare și dezvoltare profesională în învățământul primar” cu accent pe dimensiunea formării și dezvoltării profesionale a cadrelor didactice prin implimentarea proiectelor.

Subiectul a fost abordat din prisma propriei experiențe profesionale de implimentare a proiectelor eTwinning. Colegilor le-au fost prezentate exemple de bune practici și pași concret de urmat la demararea și implimentarea unui proiect.








În cadrul Seminarului teoretico-practic raional cu profesorii de istoria românilor și universală/geografie/educație pentru societate din instituțiile de învățământ a raionului Florești,  Railan Alina, profesoară de istoria românilor și universală/educație pentru societate, grad didactic I, a abordat subiectul  ,,Valoarea proiectelor educaționale de parteneriat în formarea competențelor cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții ”Astăzi proiectele devin tot mai detaliate, însoțite de algoritm, ies din cadrul unei singure discipline școlare și capătă amploare transdisciplinară, vizând primordial competențe – cheie: competența acțional strategică, competență de comunicare și cea digitală. Subiectul a fost abordat din prisma propriei experiențe profesionale de implimentare a proiectelor eTwinning, de parteneriate transnaționale, Engleza-catalizator al democrației în școli. Colegilor le-au fost prezentate exemple de bune practici și pași concret de urmat la demararea și implimentarea unui proiect.






joi, 25 noiembrie 2021

Ziua Recunoștinței

 Astăzi este despre recunoștință. Profesoarele Dragan Tatiana, Comerzan Victoria și Alina Railean au organizat o victorină intelectuală cu elevii clasei a 10-a. Elevii au dat dovadă de creativitate prin confecționarea decorațiunilor și aptitudine intelectuală. 

Astăzi problema căutării metodelor optime pentru eradicarea intoleranței atinge proporții enorme și este extrem de actuală.




Un pas important spre soluționarea sa este Ziua Toleranței, care este sărbătorită anual ultima joie din luna noiembrie.
Sarcina principală a politicii educaționale moderne este educația toleranței la copii, tineri și tineri. Oferim în curând să luăm în considerare modalitățile pedagogice cele mai eficiente de a dezvolta această calitate în rândul elevilor în timpul procesului educațional.