Labels

2015. Un produs Blogger.
Liceul Teoretic "M.Eminescu"

miercuri, 21 august 2019

Instruirea regională privind implementarea Curriculumului 2019

În perioada 21-22 august 2019, Direcția Generală Educație Florești a organizat sesiunile de instruire  în vederea implementării curriculumului în învățământul gimnazial și liceal.

Angela Balan, specialist principal metodist Direcția Generală Educație Florești a organizat instruirea a 55 cadre didactice din raionul Florești privind implementarea curriculumului 2019, menționând că doar un profesor bine instruit ce respectă și utilizează actualele  documente curriculare, urmează să aducă un aport valoric în processul educațional.


Profesorii de limbi străine au beneficiat de sesiuni de instruire privind elucidarea noțiunilor și elementelor cheie noi din curiculumul 2019 alături de formatoarele  Victoria Podubnîi, Victoria Comerzan și Mariana Loghinescu.

 În cadrul sesiunii de formare,Victoria Podubnîi, profesoară de limba engleză, grad didactic I, Gimnaziul ”Roșietici” a explicat competența lingvistică în termeni mai largi invitând participanții la o serie de activitîți practice.





Curriculumul la disciplina LS este bazat pe abordarea constructivistă, învățarea activă și
interactivă, transdisciplinaritate, valorificarea experiențelor elevilor și crearea mediilor de învățare corespunzătoare.









Competența lingvistică: aplicarea normelor lingvistice în formularea de mesaje simple şi corecte, valorificând limba ca sistem.









Victoria Comerzan, profesoară de limba engleză, grad didactic II, Liceul Teoretic ”Mihai Eminescu” a trasat aspectele principale privind competența sociolingvistică ce demonstrează funcționalitatea limbii în cadrul unui contact social.


Mariana Loghinescu, profesoară de limba engleză, grad superior, Liceul Teoretic ”Ion Creangă”a vorbit despre competența pragmatică și pluri/ inter culturală, competențe ce demonstrează coerență și precizie în comunicare, manifestând deschiderea și motivația elevului pentru dialog intercultural.




Consider că schimbarea începe de la noi, cadrele didactice care trebuie să îmbunătățim procesul de predare – învățare – evaluare astfel încât elevii să poată crea și inova; să-și dezvolte gândirea critică astfel încât să dețină competențe relevante de a reuși și ase dezvolta pe tot parcursul vieții.


                                                                                         Tatiana Dragan, profesoară limba engleză,
                                                                                          grad didactic I, L.T.”Mihai Eminescu”

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu