miercuri, 11 mai 2022
Abordarea transdisciplinară la matematică. Proiectul STE(A)M „Casa mea de vis”
sâmbătă, 30 aprilie 2022
Abordare transdisciplinară la matematică. Diseminarea proiectului STE(A)M „Rolul patrulaterelor în design-ul arhitectural”.
A face din mai multe disciplini școlare - una, e marea misiune a profesorului contemporan. În mâinile lui se află instrumentul care pregătește din elevii de azi, viitorul, în diverse domenii.
Pe parcursul semestrului I, al anului școlar 2021-2022, elevii clasei a VIII-a L.T. „M. Eminescu” Florești, ghidați de profesorii Sochirca Alexandr (profesor de educație tehnologică); Procopii Marina (profesor de matematică); Țaruș Galina (profesor de educație tehnologică) au abordat transdisciplinar design-ul arhitectural, realizând activități STE(A)M, care s-au încununat cu produse inedite. Diseminarea acestui proiect a avut loc pe parcursul vacanței de Paști.
marți, 19 aprilie 2022
Diseminarea proiectului eTwinning ”A sound mind in a sound body”
Ideea proiectului a parvenit de la elevi de a învăța limba engleză creativ, colaborativ având posibilitatea de a împărtăși impresiile și activitățile cu alți elevi parteneri din țări europene. Avân propus ca conținut tematic modul de viață sănătos ne-am propus să integrăm conținutul curricular și să îi dăm culoare. În colaborare cu elevii din IPLT ”Nicolae Iorga” ghidați de Tîrsînă Nina și Nicoleta Brînzan , IPLT ”Mihai Viteazul” ghidați de Daniela Cojocaru și elevii uni liceu din Ankara, Turcia a început aventura.
Proiectul nostru și-a propus să îi motiveze pe elevi să urmeze obiceiurile sănătoase alimentare. Am creat acest proiect pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la importanța vieții sănătoase și pentru a dezvolta abilitățile de comunicare, digitale, de cooperare ale elevilor.
Activitățile realizate în proiect atât individuale cât și în echipe mixte au urmărit să informeze despre importanța reducerii consumului de produse ultraprocesate și a creșterii consumului de plante și legume verzi.
Totodată, s- a urmărit ca elevii să fie conștienți de necesitatea de a practica sport la fel de mult ca distracție și de a respecta un obicei sănătos. Produsul finala fost crearea unui colț sănătos verde.
Am considerat semnificativ să sărbătorim Ziua Pământului și să diseminăm în rândul tinerilor sfaturi pentru a avea un mod de viață.
vineri, 18 martie 2022
Semaine de la langue française et de la Francophonie
Bonne journée internationale de la Francophonie! À cette occasion, les élèves de notre lycée sont fière de présenter un recital des poesies et des chansons en exprimant leur admiration pour la langue française.
miercuri, 16 martie 2022
Campania eTwinning de primăvară
În perioada 01-31 martie curent se desfășoară Campania de primăvară eTwinning 2022.
În acest an, campania are drept scop sensibilizarea publicului cu privire la tema anului 2022 eTwinning ”Viitorul nostru frumos, durabil, pentru toți – Școlile și noul Bauhaus european”, precum și consolidarea comunității eTwinning. Așadar, membrii comunității eTwinning sunt invitați să participe și să desfășoare activități orientate spre dezvoltarea durabilă, incluziunea, creativitatea, rolul de proiectanți ai învățării pe care-l au profesorii, noile medii de învățare și învățarea mixtă.
Ce face un mediu de învățare mai frumos, durabil și incluziv? Elevii clasei a XI-a și-au proiectat mrdiul erfect de învățare duravil, care le va stimula abilitățile cognitive de învățare și competențele sec XXI.
Elevii clase a X-a și a XII-a participă în Campania de Primăvară eTwinning 2022, ghidați de profesoara Railean Alina, elevii optează pentru ,,O școală a viitorului, Școala de vis” -În viziunea elevilor școala viitorului ar fi mai atractivă, captivantă, prietenoasă, unde elevii interacționează, colaborează cu profesorii, cu colegii, cu mediul în afara orelor și la ore altfel: De exemplu o lecție de istorie în muzeu, o lecție de geografie în natură, biologie cu un medic, limba română în bibliotecă etc. Elevii clasei a XII-a au realizat voxpopuli, prin care au arătat diferite viziuni ale trei generații, despre cum poate și o școală a viitorului. Unde cadrul didactic în școala viitorului va avea un rol important în formarea personalității elevului. Școala viitorului-o limbă globală în educație și un nou rol pentru profesori.
Citește mai mult: https://drepturile-copilului.webnode.ro/news/scoala-mea-scoala-viitorului/
Citește mai mult: https://drepturile-copilului.webnode.ro/news/scoala-mea-scoala-viitorului/
sâmbătă, 12 februarie 2022
Fii sigur online
Săptămâna Siguranței Online în Liceul Teoretic "Mihai Eminescu" or. Florești este sărbătorită în fiecare an. De această dată am start campaniei cu o sesiune instructiv-educativă cu elevii și părinții clasei a 5-a ”Fii sigur online” ce au dat dovadă de colaborare, cunoștințe și entuziasm de a participa în concursul ”Împreună pentru un internet mai bun” inițiat de Centrul Internațional „La Strada Moldova”.
Elevii clasei a V-a ghidați de profesoara de limba engleză, Tatiana Dragan au participat într-un quiz interactiv în proiectul eTwinning ”YES-YourEnglishSources”de ce Internetul poate fi periculos, cum trebuie să se protejeze în mediul online, ce este informația privată și de ce nu trebuie să împărtășească această informație cu oamenii pe care nu-i cunosc, care sunt beneficiile și riscurile utilizării Internetului.
duminică, 16 ianuarie 2022
Engleza -catalizator al democrației în școli.
Educație
pentru cetățenie democratică
Învățăm
despre democrație, învățăm pentru a pune în practică democrația, învățăm prin
participarea democrației.
Pentru
a încuraja elevii să învețe despre democrație, le-am propus participarea
în proiectul organizat de CICDE, finanțat de Ambasada SUA
la Chișinău ,,Engleza
–catalizator al democrației în școli,, elevilor clasei a X-a din L.T.,,Mihai
Eminescu,, din orașul Florești, fiind ghidați
în parteneriat de profesoarele de educație pentru societate/istoria românilor
și universală Railean Alina și
profesoara de limba engleză Dragan Tatiana. Activitățile planificate de
echipa de implementare au derulat în perioada
octombrie-ianuarie. Acest proiect a contribuit
la formarea unui set de competențe pentru o cultură a democrației, constituit
din valori, atitudini, abilități, cunoștințe și înțelegere critică prin
modelarea într-un mod democratic a atitudinilor și comportamentelor,
organizarea democratică a proceselor în sala de clasă, învățarea prin cooperare
și în baza proiectului. Aplicarea intercorelată a acestor abordări a învățat
elevii să devină tineri cetăţeni care cunosc
drepturile și libertățile omului și înţeleg condiţiile, factorii de care depind
acestea, au experienţa clasei/ şcolii ca o micro-societate care respectă
libertăţile şi egalitatea elevilor săi şi sunt pregătiţi pentru exercitarea
drepturilor lor şi pentru respectarea drepturilor celorlalţi, sunt capabili şi
încrezători să îşi exercite drepturile, cu un simţ de responsabilitate matur
faţă de ceilalţi şi faţă de comunitatea lor.
Aceste
competențe pentru o cultură democratică au fost dezvoltate datorită celor 8
activități realizate în
cadrul Laboratorului Democrației: organizarea
Zilei toleranței în școală, crearea a
4 partide ale elevilor realizând dezbateri-probleme-soluți pe
domeniile Economie, Sănătate, Sport, Cultură.
Elevii au selectat problemele fiecare
pentru domeniul său, au găsit soluții pentru problemele depistate, apoi au
abordat problemele stringente din liceu și au înaintat soluții. Cafeneaua publică "Ziua Recunoștinței:
între empatie și gratitudine" a fost o activitate în care elevii au
dat dovadă de mare responsabilitate de a-și exercita
dreptul de vot prin simularea
zilei alegerilor, au improvizat biroul electoral astfel încadrând toți elevii
din liceu care au conștientizat necesitatea
democrației și respectarea principiilor organizatorice ale democrației, au
demonstrat necesitatea alegerilor. Simularea ședinței CE,
English time, Persuade the school manager ”Mobile phones should be banned at
school, discurs Vreau să fiu președinte au fost
activitățile ce au abordat subiecte actuale ale tinerelor în care elevii au
dezvoltat abilitățile de comunicare în public într-o limbă străină. Aceste dezbateri le-a oferit șansa de
implicare în procesul decizional.
Pe durata proiectului am beneficiat de sprijinul CICDE
care a venit cu diferite suporturi de conținut pentru eficacitatea proiectului.
Acest proiect a demonstrat cât de importantă este implicarea cetățenilor în guvernarea statului. La
finalul proiectului elevii au realizat un plan pentru sustenabilitatea
Laboratorului Democrației în liceu. Pe final elevii au fost invitați să facă
concluzii/opinii privitor la experiența
acumulată. Acest proiect a oferit
multe oportunități nu numai elevilor, dar și cadrelor didactice care au fost provocați de a studia limba
engleză într-un termen scurt prin practici
inovative ce s-au dovedit a fi eficiente. Am observat
pe parcursul proiectului evoluția membrilor laboratorului de a acumula cunoștințe, experiențe și
exemple de bune practici în domeniul democrației.
Profesori: Railean Alina, Dragan T.