Labels

2015. Un produs Blogger.
Liceul Teoretic "M.Eminescu"

miercuri, 11 mai 2022

Abordarea transdisciplinară la matematică. Proiectul STE(A)M „Casa mea de vis”

    Determinarea rolului matematicii în construcția viitoarei case” - obiectiv general al proiectului transdisciplinar STE(A)M „Casa mea de vis”, realizat în perioada lunilor aprilie-mai 2022, în clasa a XI-a „U” la disciplina matematică (profesor: Procopii Marina). Sarcinile fixate la etapa de informare, au fost realizate în echipe a câte 2 elevi, iar produsele acestora vorbesc despre cantitatea de măiestrie depusă pe parcurs. Prin intermediul acestuia ne-am convins, încă o dată, despre necesitatea studierii conceptelor „Paralelism și perpendicularitate în spațiu”, concepte analizate larg pe parcursul unităților de învățare la geometrie, în acest an de studiu. 



















sâmbătă, 30 aprilie 2022

Abordare transdisciplinară la matematică. Diseminarea proiectului STE(A)M „Rolul patrulaterelor în design-ul arhitectural”.

 


A face din mai multe disciplini școlare - una, e marea misiune a profesorului contemporan. În mâinile lui se află instrumentul care pregătește din elevii de azi, viitorul,  în diverse domenii. 

Pe parcursul semestrului I, al anului școlar 2021-2022, elevii clasei a VIII-a  L.T. „M. Eminescu” Florești, ghidați de profesorii Sochirca Alexandr (profesor de educație tehnologică); Procopii Marina (profesor de matematică); Țaruș Galina (profesor de educație tehnologică) au abordat transdisciplinar design-ul arhitectural, realizând activități STE(A)M, care s-au încununat cu produse inedite. Diseminarea acestui proiect a avut loc pe parcursul vacanței de Paști.

 












marți, 19 aprilie 2022

Diseminarea proiectului eTwinning ”A sound mind in a sound body”

 Ideea proiectului a parvenit de la elevi de a învăța limba engleză creativ, colaborativ având posibilitatea de a împărtăși impresiile și activitățile cu alți elevi parteneri din țări europene. Avân propus ca conținut tematic modul de viață sănătos ne-am propus să integrăm conținutul curricular și să îi dăm culoare. În colaborare cu elevii din IPLT ”Nicolae Iorga” ghidați de Tîrsînă Nina și Nicoleta Brînzan , IPLT ”Mihai Viteazul” ghidați de Daniela Cojocaru și elevii uni liceu din Ankara, Turcia a început aventura.

                       

Proiectul nostru și-a propus să îi motiveze  pe elevi să urmeze obiceiurile sănătoase alimentare. Am creat acest proiect pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la importanța vieții sănătoase și pentru a dezvolta abilitățile de comunicare, digitale, de cooperare ale elevilor. 

                                       
                                 




Activitățile realizate în proiect atât individuale cât și în echipe mixte au urmărit să informeze despre importanța reducerii consumului de produse ultraprocesate și a creșterii consumului de plante și legume verzi.




                          

Totodată, s- a urmărit ca elevii să fie conștienți de necesitatea de a practica sport la fel de mult ca distracție și de a respecta un obicei sănătos. Produsul finala fost crearea unui colț sănătos verde. 


Am considerat semnificativ să sărbătorim Ziua Pământului și să diseminăm în rândul tinerilor sfaturi pentru a avea un mod de viață.

                                 




vineri, 18 martie 2022

Semaine de la langue française et de la Francophonie

 Bonne journée internationale de la Francophonie! À cette occasion, les élèves de notre lycée sont fière de présenter un recital des poesies et des chansons  en exprimant  leur admiration pour la langue française.




miercuri, 16 martie 2022

Campania eTwinning de primăvară

 În perioada 01-31 martie curent se  desfășoară Campania de primăvară eTwinning 2022.

În acest an, campania are drept scop sensibilizarea publicului cu privire la tema anului 2022 eTwinning Viitorul nostru frumos, durabil, pentru toți – Școlile și noul Bauhaus european, precum și consolidarea comunității eTwinning. Așadar, membrii comunității eTwinning sunt invitați să participe și să desfășoare activități orientate spre dezvoltarea durabilă, incluziunea, creativitatea, rolul de proiectanți ai învățării pe care-l au profesorii, noile medii de învățare și învățarea mixtă. 

Ce face un mediu de învățare mai frumos, durabil și incluziv? Elevii clasei a XI-a și-au proiectat mrdiul erfect de învățare duravil, care le va stimula abilitățile cognitive de  învățare și competențele sec XXI.


Elevii clasei a 5-a optează pentru o minte sănătoasă într-un corp sănătos. Ghidați de dirigintele clasei, Mihaela Zelenițchi și profesoara de limba engleză, Dragan Tatiana,elevii au investigat cele mai sănătoase surse de vitamine, au plantat semințe ale plantelor verzi și au creat propriul colțișor de rai.


                           




Elevii clase a X-a și a XII-a participă în Campania de Primăvară eTwinning 2022, ghidați de profesoara Railean Alina, elevii optează pentru ,,O școală a viitorului, Școala de vis” -În viziunea elevilor școala viitorului ar fi mai atractivă, captivantă, prietenoasă, unde elevii interacționează, colaborează cu profesorii, cu  colegii, cu mediul în afara orelor și la ore altfel: De exemplu o lecție de istorie în muzeu, o lecție de geografie în natură, biologie cu un medic, limba română în bibliotecă etc. Elevii clasei a XII-a au realizat voxpopuli, prin care au arătat diferite viziuni ale trei generații, despre cum poate și o școală a viitorului. Unde cadrul didactic în școala viitorului va avea un rol important în formarea personalității elevului.  Școala viitorului-o limbă globală în educație și un nou rol pentru profesori.            
n viziunea mea, școala viitorului ar fi mai prietenoasă și mai captivantă, astfel încât copiii ar interacționa și cu profesorii și cu colegii și cu mediul înconjurător

Citește mai mult: https://drepturile-copilului.webnode.ro/news/scoala-mea-scoala-viitorului/
                            



n viziunea mea, școala viitorului ar fi mai prietenoasă și mai captivantă, astfel încât copiii ar interacționa și cu profesorii și cu colegii și cu mediul înconjurător

Citește mai mult: https://drepturile-copilului.webnode.ro/news/scoala-mea-scoala-viitorului/









sâmbătă, 12 februarie 2022

Fii sigur online

Săptămâna Siguranței Online în Liceul Teoretic "Mihai Eminescu" or. Florești este sărbătorită în fiecare an. De această dată am start campaniei cu o sesiune instructiv-educativă cu elevii și părinții clasei a 5-a ”Fii sigur online” ce au dat dovadă de colaborare, cunoștințe și entuziasm de a participa în concursul ”Împreună pentru un internet mai bun” inițiat de Centrul Internațional „La Strada Moldova”.


Elevii clasei a V-a ghidați de profesoara de limba engleză, Tatiana Dragan au participat într-un quiz interactiv în proiectul eTwinning ”YES-YourEnglishSources”


 
   Elevii clasei a III-a ,,A”  ghidați de învățătoarea Babcinețchii Nina, în cadrul activității cu genericul ,,Siguranța în lumea digitală” au dat dovadă de interes și implicare. Aceștia au argumentat convingător 
de ce Internetul poate fi periculos, cum trebuie să se protejeze în mediul online, ce este informația privată și de ce nu trebuie să împărtășească această informație cu oamenii pe care nu-i cunosc, care sunt  beneficiile și riscurile utilizării Internetului.

                                             





duminică, 16 ianuarie 2022

Engleza -catalizator al democrației în școli.

 

Educație pentru cetățenie democratică

            Învățăm despre democrație, învățăm pentru a pune în practică democrația, învățăm prin participarea democrației.                                                                

       Pentru a încuraja elevii să învețe despre democrație, le-am propus participarea în proiectul organizat de CICDE, finanțat de Ambasada SUA la Chișinău ,,Engleza –catalizator al democrației în școli,, elevilor clasei a X-a din L.T.,,Mihai Eminescu,, din orașul Florești, fiind ghidați în parteneriat de profesoarele de educație pentru societate/istoria românilor și universală  Railean Alina și profesoara de limba engleză Dragan Tatiana. Activitățile planificate de echipa de implementare au derulat în perioada octombrie-ianuarie.  Acest proiect a contribuit la formarea unui set de competențe pentru o cultură a democrației, constituit din valori, atitudini, abilități, cunoștințe și înțelegere critică prin modelarea într-un mod democratic a atitudinilor și comportamentelor, organizarea democratică a proceselor în sala de clasă, învățarea prin cooperare și în baza proiectului. Aplicarea intercorelată a acestor abordări a învățat elevii să devină tineri cetăţeni care cunosc drepturile și libertățile omului și înţeleg condiţiile, factorii de care depind acestea, au experienţa clasei/ şcolii ca o micro-societate care respectă libertăţile şi egalitatea elevilor săi şi sunt pregătiţi pentru exercitarea drepturilor lor şi pentru respectarea drepturilor celorlalţi, sunt capabili şi încrezători să îşi exercite drepturile, cu un simţ de responsabilitate matur faţă de ceilalţi şi faţă de comunitatea lor.                                                                                                                            

Aceste competențe pentru o cultură democratică au fost dezvoltate datorită celor 8 activități realizate în cadrul Laboratorului Democrației: organizarea Zilei toleranței în școală, crearea a 4 partide ale elevilor realizând dezbateri-probleme-soluți pe domeniile  Economie, Sănătate, Sport, Cultură. Elevii  au selectat problemele fiecare pentru domeniul său, au găsit soluții pentru problemele depistate, apoi au abordat problemele stringente din liceu și au înaintat soluții. Cafeneaua publică "Ziua Recunoștinței: între empatie și gratitudine" a fost o activitate în care elevii au dat dovadă de mare responsabilitate de a-și exercita dreptul de vot prin simularea zilei alegerilor, au improvizat biroul electoral astfel încadrând toți elevii din liceu care au conștientizat necesitatea democrației și respectarea principiilor organizatorice ale democrației, au demonstrat necesitatea alegerilor. Simularea ședinței CE, English time, Persuade the school manager ”Mobile phones should be banned at school, discurs Vreau să fiu președinte au fost activitățile ce au abordat subiecte actuale ale tinerelor în care elevii au dezvoltat abilitățile de comunicare în public într-o limbă străină.  Aceste dezbateri le-a oferit șansa de implicare în procesul decizional.

            Pe durata proiectului am beneficiat de sprijinul CICDE care a venit cu diferite suporturi de conținut pentru eficacitatea proiectului. Acest proiect a demonstrat cât de importantă este implicarea  cetățenilor în guvernarea statului. La finalul proiectului elevii au realizat un plan pentru sustenabilitatea Laboratorului Democrației în liceu. Pe final  elevii au fost invitați să facă concluzii/opinii  privitor la experiența acumulată. Acest proiect a oferit multe oportunități nu numai elevilor, dar și cadrelor didactice care au fost provocați  de a studia limba engleză într-un termen scurt prin practici inovative ce s-au dovedit a fi eficiente. Am observat pe parcursul proiectului evoluția membrilor laboratorului de a acumula cunoștințe, experiențe și exemple de bune practici  în domeniul democrației.

 

Profesori: Railean Alina, Dragan T.