Labels

2015. Un produs Blogger.
Liceul Teoretic "M.Eminescu"

joi, 12 mai 2022

eTwinning ne inspiră!

  

  “Domestic Production On-site Production”, proiect eTwinning 

   

     Proiectele eTwinning sunt un adevarat izvor de inspirație ce ofera atât profesorilor cât și elevilor noi oportunități de învățare și dezvoltare astfel îmbunătățind actul educațional. Anul acesta  elevii clasei a X-a U ghidați de profesoara de limba engleză ComerzanVictoria, au participat in proiectul eTwinning “Domestic Production On-site Production” fondat de doi profesori din Turcia: Hacer Sezen și Yuse inan.

  În proiect au participat șase grupuri de elevi din Moldova, Macedonia și Turcia. Proiectul a avut drept scop conștientizarea elevilor de a susține producătorul autohton, motivăndu-i să descopere bunuri casnice, produse alimentare, articole vestimentare din regiunile unde locuiesc. Astfel, elevii au desfășurat activități care incurjează producția internă. Și elevii noștri au fost sensibilizați să exploreze producători autohtoni din regiunea în care locuim.

Fabrica de unt Florești. 


Fabrica de incalțăminte “Covali”, Soroca


Minifabrica de carne şi mezeluri afumate natural, Domulgeni


Una dintre cele mai importante dimensiuni ale eTwinning este colaborarea dintre profesori, elevi, școli, părinți și autoritățile locale. Ca produs final elevii au creat o carte digitală,  colaborative despre producere pâinii.

      

Odată cu acest proiect am câștigat prieteni, cu care am hotărât să colaborăm și în viitor, în alte proiecte comune.


                  
                                                          




miercuri, 11 mai 2022

Abordarea transdisciplinară la matematică. Proiectul STE(A)M „Casa mea de vis”

    Determinarea rolului matematicii în construcția viitoarei case” - obiectiv general al proiectului transdisciplinar STE(A)M „Casa mea de vis”, realizat în perioada lunilor aprilie-mai 2022, în clasa a XI-a „U” la disciplina matematică (profesor: Procopii Marina). Sarcinile fixate la etapa de informare, au fost realizate în echipe a câte 2 elevi, iar produsele acestora vorbesc despre cantitatea de măiestrie depusă pe parcurs. Prin intermediul acestuia ne-am convins, încă o dată, despre necesitatea studierii conceptelor „Paralelism și perpendicularitate în spațiu”, concepte analizate larg pe parcursul unităților de învățare la geometrie, în acest an de studiu. 



















sâmbătă, 30 aprilie 2022

Abordare transdisciplinară la matematică. Diseminarea proiectului STE(A)M „Rolul patrulaterelor în design-ul arhitectural”.

 


A face din mai multe disciplini școlare - una, e marea misiune a profesorului contemporan. În mâinile lui se află instrumentul care pregătește din elevii de azi, viitorul,  în diverse domenii. 

Pe parcursul semestrului I, al anului școlar 2021-2022, elevii clasei a VIII-a  L.T. „M. Eminescu” Florești, ghidați de profesorii Sochirca Alexandr (profesor de educație tehnologică); Procopii Marina (profesor de matematică); Țaruș Galina (profesor de educație tehnologică) au abordat transdisciplinar design-ul arhitectural, realizând activități STE(A)M, care s-au încununat cu produse inedite. Diseminarea acestui proiect a avut loc pe parcursul vacanței de Paști.

 












marți, 19 aprilie 2022

Diseminarea proiectului eTwinning ”A sound mind in a sound body”

 Ideea proiectului a parvenit de la elevi de a învăța limba engleză creativ, colaborativ având posibilitatea de a împărtăși impresiile și activitățile cu alți elevi parteneri din țări europene. Avân propus ca conținut tematic modul de viață sănătos ne-am propus să integrăm conținutul curricular și să îi dăm culoare. În colaborare cu elevii din IPLT ”Nicolae Iorga” ghidați de Tîrsînă Nina și Nicoleta Brînzan , IPLT ”Mihai Viteazul” ghidați de Daniela Cojocaru și elevii uni liceu din Ankara, Turcia a început aventura.

                       

Proiectul nostru și-a propus să îi motiveze  pe elevi să urmeze obiceiurile sănătoase alimentare. Am creat acest proiect pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la importanța vieții sănătoase și pentru a dezvolta abilitățile de comunicare, digitale, de cooperare ale elevilor. 

                                       
                                 




Activitățile realizate în proiect atât individuale cât și în echipe mixte au urmărit să informeze despre importanța reducerii consumului de produse ultraprocesate și a creșterii consumului de plante și legume verzi.




                          

Totodată, s- a urmărit ca elevii să fie conștienți de necesitatea de a practica sport la fel de mult ca distracție și de a respecta un obicei sănătos. Produsul finala fost crearea unui colț sănătos verde. 


Am considerat semnificativ să sărbătorim Ziua Pământului și să diseminăm în rândul tinerilor sfaturi pentru a avea un mod de viață.

                                 




vineri, 18 martie 2022

Semaine de la langue française et de la Francophonie

 Bonne journée internationale de la Francophonie! À cette occasion, les élèves de notre lycée sont fière de présenter un recital des poesies et des chansons  en exprimant  leur admiration pour la langue française.




miercuri, 16 martie 2022

Campania eTwinning de primăvară

 În perioada 01-31 martie curent se  desfășoară Campania de primăvară eTwinning 2022.

În acest an, campania are drept scop sensibilizarea publicului cu privire la tema anului 2022 eTwinning Viitorul nostru frumos, durabil, pentru toți – Școlile și noul Bauhaus european, precum și consolidarea comunității eTwinning. Așadar, membrii comunității eTwinning sunt invitați să participe și să desfășoare activități orientate spre dezvoltarea durabilă, incluziunea, creativitatea, rolul de proiectanți ai învățării pe care-l au profesorii, noile medii de învățare și învățarea mixtă. 

Ce face un mediu de învățare mai frumos, durabil și incluziv? Elevii clasei a XI-a și-au proiectat mrdiul erfect de învățare duravil, care le va stimula abilitățile cognitive de  învățare și competențele sec XXI.


Elevii clasei a 5-a optează pentru o minte sănătoasă într-un corp sănătos. Ghidați de dirigintele clasei, Mihaela Zelenițchi și profesoara de limba engleză, Dragan Tatiana,elevii au investigat cele mai sănătoase surse de vitamine, au plantat semințe ale plantelor verzi și au creat propriul colțișor de rai.


                           




Elevii clase a X-a și a XII-a participă în Campania de Primăvară eTwinning 2022, ghidați de profesoara Railean Alina, elevii optează pentru ,,O școală a viitorului, Școala de vis” -În viziunea elevilor școala viitorului ar fi mai atractivă, captivantă, prietenoasă, unde elevii interacționează, colaborează cu profesorii, cu  colegii, cu mediul în afara orelor și la ore altfel: De exemplu o lecție de istorie în muzeu, o lecție de geografie în natură, biologie cu un medic, limba română în bibliotecă etc. Elevii clasei a XII-a au realizat voxpopuli, prin care au arătat diferite viziuni ale trei generații, despre cum poate și o școală a viitorului. Unde cadrul didactic în școala viitorului va avea un rol important în formarea personalității elevului.  Școala viitorului-o limbă globală în educație și un nou rol pentru profesori.            
n viziunea mea, școala viitorului ar fi mai prietenoasă și mai captivantă, astfel încât copiii ar interacționa și cu profesorii și cu colegii și cu mediul înconjurător

Citește mai mult: https://drepturile-copilului.webnode.ro/news/scoala-mea-scoala-viitorului/
                            



n viziunea mea, școala viitorului ar fi mai prietenoasă și mai captivantă, astfel încât copiii ar interacționa și cu profesorii și cu colegii și cu mediul înconjurător

Citește mai mult: https://drepturile-copilului.webnode.ro/news/scoala-mea-scoala-viitorului/